Да провалим F-16 – или как да бъдем в угода на Москва!

преди 5 месеца

България е парламентарна република. Придобиването на нов тип боен самолет е в правомощията на правителството и парламента.

Вече Ви представихме седем основни опорни точки на Грипен-лобистите у нас в двете части на материала “Грипен” – или как да се снишим пред Москва“.

Този наръчник на лобистите на шведските самолети у нас остава валиден и след като вече правителството избра F-16. Новото обаче е, че отсега нататък лобистите ще хвърлят всички сили, за да провалят сделката за F -16V, дори с цената на прекратяване на процедурата и връщането на процеса отначало.

Ако процедурата бъде  прекратена сега, изборът на нов самолет ще отнеме още поне година и половина, даже две и следователно ще удължи времето, в което България ще остане зависима от Русия за поддръжката на съветските безнадеждно остарели бойни самолети. Затова вече не става въпрос за снишаване пред Москва, като купим по-слабия и следователно по-безопасния за нейните въоръжени сили самолет, т.е. Грипен, а като бъде осуетен изборът наF-16. И заедно с това да бъде спряна процедурата и оттук – удължен срокът на експлоатацията на МиГ-29 и СУ-25, а по този начин и финансовите потоци към руския военнопромишлен комплекс. Това развитие вече не е снишаване, а политика в угода на Русия.

Разбира се, непосредственото и най-голямо желание на лобито на Грипен сега е преговорите със САЩ въобще да не започнат или ако започнат, те скоро да се провалят и веднага след това правителството да пристъпи към преговори с Швеция. Такава възможност на теория вече допусна министърът на отбраната Красимир Каракачанов. Това обаче едва ли ще се случи и едва ли биха били успешни евентуални преговори за Грипен при така създадената политическа ситуация. Това добре го разбират политическите лобисти за Грипен в момента.

Ето защо стратегията на Грипен-лобистите вече е да бъде провален на всяка цена изборът на F-16 чрез спиране на процедурата и връщането на процеса в изходно положение. В очакване на по-благоприятна политическа ситуация. Важното за тях е офертата на САЩ да не спечели това състезание.

Описаните в двата материала на нашия сайт седем опорни точки продължават да действат, но сега центърът на тежестта се премества върху саботажа. Унищожението на противника. Провала на процедурата. За целта вече се очертават някои основни направления за удара по офертата на САЩ и провала на процедурата:

Тук са насочени основните усилия сега. От парламента зависи дали ще даде мандат на правителството да преговаря и дали впоследствие ще подкрепи избора на F-16 и ратификацията на сключения договор. В този процес ще паднат много маски и ще стане ясно кой кой е в Народното събрание. Кой е за силна България в НАТО и кой е в угода на Москва. Тук депутатите ще разкрият за какво всъщност се борят независимо от партийната принадлежност и обявените на думи позиции. Ще проличи дали в това 44-то Народно събрание има европейско и проатлантическо мнозинство, или пък то е евразийско, с корени от комунистическата диктатура след преврата на  9.IX.1944 г.

Главен „герой“ тук се явява президентът Румен Радев, избран с подкрепата на Москва посредством плана на генерал Решетников за подчиняване на България. За тази цел ще се използват всякакви манипулации и необосновани твърдения като това на Радев за „триумфа на лобизма“ и „опорочения“ избор. В хора вече му пригласят редица политици като Корнелия Нинов, Румен Петков, Волен Сидеров и други. Тепърва ще падат още маски, за да се угоди на Москва.

Тук се включват и тепърва ще участват и експерти, неправителствени организации, политолози, социолози, които ще се опитват да внушават, че решението за F-16 е лобистко и е против интересите на страната ни, че е взето под натиск и т.н. Проруски медии вече бълват фалшиви новини.

Ако инструментът за проваляне на придобиването на F-16 е ударът на ниво парламент, така че депутатите да гласуват „против“, то делегитимирането в очите на обществото е основно помощно средството за постигането на целта. То трябва да настрои хората против F-16, за да могат политическите лобисти да си свършат работата.

Това средство е в помощ на предишното. Президентът Радев и хората около него в  администрацията му ще продължават да бъдат основните двигатели за неговото използване. Това се прави с претенциозността за експертност и най-вече за монопол върху тълкуването на целия процес и документите по него – основно на одобрения от Народното събрание Проект на инвестиционен разход, в който са зададени основните параметри. По тази линия се внушава, че веднъж зададени от парламента,  параметрите занапред не могат да бъдат променени, дори и от самото Народно събрание. Основна опорна точка тук е, че не може да има отклонение от параметрите.

Лобистите обаче забравят или предпочитат да се правят, че не разбират, че както Народното събрание е определило тези параметри, така то може и да ги промени. Парламентът решава. Той има последната дума. България е парламентарна република. И  точно на това се основава правителството, като иска от Народното събрание да му разреши, ако се наложи, да се отклони от параметрите. Това е в правото на Народното събрание да се произнесе и е напълно законно.

Например за цената. Тя може и да се окаже по-висока от първоначално одобрената финансова рамка, но F-16 за разлика от Грипен се предлага с пълен комплект оборудване и въоръжение. А ако се избере Грипен, тогава въоръжението ще се купува впоследствие отделно, на неясно какви цени, което ще оскъпи значително самолетите. В крайна сметка и при Грипен разходите ще надхвърлят сега определената финансова рамка от 1.8 милиарда лева с ДДС.

Това е обективната истина. Въпросът е обаче, че някой иска да внуши манипулативните си твърдения. Засега Радев и хората около него успяват в това начинание.

По Конституция България е парламентарна република. По закон придобиването на нов тип боен самолет е в правомощията на правителството и на парламента. Румен Радев обаче си позволява да се намесва в този процес. Без да има каквото и да е право. Но с пълното съзнание какво иска да постигне – проваляне на процедурата в парламента по придобиването на F-16.  Затова той не жали сили и средства. Сигурно е обаче, че резултатът обслужва интереса на Русия – скоро България да няма нов боен самолет или ако има, той да е най-безопасен за нея.

По делата ще го познаете! Вече го познаваме!

Етикети: * *