Македония се променя, София живее в историята!

преди 3 месеца

Македонски политик пита: Защо мислите, че не знаем за Екзархията? Или за Смилево и за Петова нива? Или за Македоно-одринското опълчение? Или за Охридско-Дебърското и Тиквешкото въстание?

Петър Богойески

Как стана така, че отношението на някои български политици и политиканстващите около тях стана същото като това на сръбския външен министър, г-н Дачич ?! Най-общо казано, и двете страни казват – „до 1945 г. е българско, после е македонско“?!?

Леле мале, откъде ви дойде тази мъдрост, скъпи българо-сръбски приятели?!?

Има една македонска комитска песен „Френски ме куршум прониза“ (очевидно по време на Първата световна война). Отново ли е „изстрелян“ куршумът, скъпи мои братя и сестри от България и Сърбия? И откъде се взе този прилив на български триумфализъм над македонските патриоти? Защо така „смело“ приветствахте Сърбия, че е отстъпила македонската история на България? Е, разбира се, сърбите са по-умни! Те запазват за себе си македонското настояще и правят каквото е възможно, да осигурят за себе си бъдещето на Македония! Нямат проблем за българите да остане история. Те така или иначе живеят в историята. И говорят само за това. Замирисва на българска манджа със сръбска подправка!

Нещата стоят така. Македония е готова за истината! България не е готова за промяна!

Македонската православна църква прие промяната! Българската православна църква отхвърли истината! Това е абсолютна истина и моля ви, престанете да ми крещите в ухото! Не само стана досадно, но се уморих да ви слушам. Или ще приемете промяната, или ще останете в историята.

Някога, когато враждата между македонците и българите беше естествено явление, тези, които я пораждаха, нямаха нужда да правят нищо. Достатъчно им бе просто да стоят настрана и да потриват ръце. След нормализирането на взаимоотношенията подбудителите на омразата се озоваха в небрано лозе, запретнаха ръкави и се хванаха за работа. Като пчелички! Орат официална София като селска нива! А София упорито избягва да види истината, да се сблъска с реалността и да приветства промените. София по инерция продължава с вековната си грешна политика спрямо Македония. В резултат от същата тази сбъркана политика на София през последните два века по естествен начин първо се породи възмущение, а след това съпротива сред македонските активисти и се зароди македонския сепаратизъм – т.нар. македонизъм. Мразен от самата София. Какво детеубийство?!? София мрази най-много рожбата си! Не, това дете не е дело на някакъв си Коминтерн, а дело на сляпа София! За любовта са нужни двама. Изпаднали в страстна любовна връзка, Белград и София заедно го създадоха.

Ами възмущението сред македонските активисти? Да, за него е забранено да се говори и пише както в София, така и в Белград. Именно това възмущение усещам и аз днес. То ме залива. Идва някак естествено. То подхранва душата ми и ми дава сили да продължим по нашия македонски път. Да живеем и да умрем за македонската кауза!

Македонската кауза е нещо свято за македонските българи.

Такива има в Македония, но и в България, и то милиони. Те не са предмет на междудържавен спор, а вътрешен проблем в македонското общество. Македонският въпрос не е междудържавен въпрос. И не трябва да бъде. Това си е наш вътрешен македонски спор. Македонските българи не се нуждаят от нищо повече като статут в Македонската република. Те се нуждаят само от демокрация и пълна интеграция в македонското общество. Те не са средство, от което да се ползват българските политици. Те не са предмет на спор. Те са живи хора, със собствени желания и планове. Със собствени нужди и проблеми.

Официална София сети ли се веднъж да попита тези живи хора какво мислят за себе си? По „македонския въпрос“? За бъдещето на Македония?

Тези, които са добронамерени, а аз лично познавам много такива, приемат както общата ни история, така и обособеното национално чувство днес сред нас македонците. Това трябва да се уважава от двете страни. Само „най-коравите“ бугараши в Македония реално работят за каузата на г-н Дачич и не желаят да се интегрират в македонското общество.

Македонските българи са македонски патриоти без отделно национално самосъзнание. Те единствено интерпретират македонската идентичност по различен начин. Разбират я по различен начин. Но нашите баби и дядовци са едни и същи. Как е станало така, че техните дядовци са съществували до 1945 г., а нашите са се появили на следващия ден?!? Какви са тези дядовци? Да не са гъби? Тези хора също като нас почитат Илинден и Гоце Делчев, имат дълбоко уважение към македонската история. Ние прославяме едни и същи герои, едни и същи исторически фигури, говорим един и същ език. Македонските българи са толкова македонци, колкото аз или който и да е друг македонец. Те са неразделна част от македонската политическа нация. Те са част от живата македонска история. Затова подчертавам, че въпросът за тях е темата за македонското общество. И повтарям това е македонски въпрос, не е междудържавен спор. Наша задача е да си подадем ръце вътре в Македония и да говорим за обективизирането на историята по демократичен начин.

Най-добре ще е официалната София само да приветства този процес на помирение между разделените братя в Македония.

Да не се разпалва раздор и враждебност чрез разните там „миленковци и мирковци“ (намек за определени македонски журналисти).

Не се занимавайте с тях! Имаме договор между двете страни и трябва да го спазваме. Съгласихме се за общо минало, но също така обещахме общо европейско бъдеще. Какво се случва днес в София? Каква е тази какофония по всякакви теми? Може да е всичко, само не и приятелството! Това, което се случва, не е в духа на взаимното съгласие. Това дори не работи за българския национален интерес. Напротив, това е подчиняването на българските интереси на чужди интереси.

Обслужвате чужд интерес, като обиждате, унижавате и блокирате македонските интереси! Много ви благодаря, скъпи български братя!

Кой ви дава право да обиждате и омаловажавате моя народ?!?

Не ви ли е срам от това?!?

Моите македонци са жертви на исторически сътресения, а не палачи.

Народът ми е издържал на кланета и пожари. Македонските момичета станаха жертва на милиони изнасилвания. Македонските деца бяха изгаряни живи пред очите на македонските майки. Македонските деца бяха бежанци. Мислите ли, че ще ви позволим да продължавате да обиждате тези деца, тези майки?

Ваш ред е! Вие сте позор за бабите и дядовците си! За много от вас Македония е майка. Точно като на нас.

Вие сте се отродили от общия корен, а не ние!

Слепи сте! Като слепци бродите и удряте по братята си. Да можеха бащите ви да ви видят какви живи мъртъвци сте. Ние издържахме на всичко и останахме деца на Македония. Всички сме деца на една и съща майка. Македонските българи също са деца на Македония. Наследници на загиналите за свободата на Македония.

Защо мислите, че не знаем за Екзархията? Или за референдума по турско време? Или за Берлинския договор? За македонския апостол Дамян, който след създаването на Организацията заминава за Истанбул да се срещне с екзарх Йосиф? Или за Смилево и за Петова нива? Или за македоно-одринското опълчение? Или за Охридско-Дебърското и Тиквешкото въстание? Най-добре е да се погледнете в огледалото си! „Френски куршум!“

Официална София, чакаме Вашия отговор?!?

Моля ви да коментирате директно и недвусмислено!!! И още един въпрос: Гоце Делчев е бил българин, защото се е родил такъв или защото Македония трябва да се присъедини към ЕС?!? Чакаме отговори! Достатъчно интриги и унижения. Достатъчно дълго работехте по чужди програми. За чужди интереси. За чужди каузи!

Текстът е от Facebook страницата на Петър Богойески – водач на реформаторското крило на опозиционната ВМРО ДПМНЕ

Етикети: * *